Att äga ett ord

Arrangör Nyföretagarcenter Syd/ 5-YES Näringsliv
Tid 2019-11-14 16:3018:00
Plats Kommunhuset, Åbjörngatan 7 Svedala
Att äga ett ord
 

Att äga ett ord – hur ditt företag bygger ett starkt och särskiljande varumärke

Vad har Volvo, NetonNet och prinsessan Diana gemensamt? De är alla exempel på framgångsrik positionering, det vill säga konsten att erövra och äga ett särskiljande ord på marknaden – något som blir allt viktigare i det ständigt ökande bruset. Föreläsningen ger dig insikter i, och tips på, hur ditt företag bygger ett starkt varumärke som skiljer sig från konkurrenternas.

Om föreläsaren
Henric Lindqvist arbetar som strategisk copywriter i eget bolag. Han har utarbetat positioneringsstrategier för omkring femtio varumärken, varav ett tiotal med miljardomsättning. Henric är fil. kand. vid Lunds universitet och har lång erfarenhet från näringslivet och reklambranschen. Han är femfaldig pristagare i reklameffekttävlingen 100-wattaren och vinnare av Publishingpriset. Henrics bok Att äga ett ord – framgångsrik positionering från Jack Uppskäraren till Iprenmannen är utgiven på Liber Förlag och rekommenderas av affärsmannen och författaren Jan Carlzon. 

Föreläsningen är kostnadsfri och avbokning ska ske senast 2 dagar inför seminarium. No show avgift är 125 kr (exkl. moms) om du anmäler dig men inte kommer.